بازدیدها: 8

بلاگ نویسی در خصوص سوالات بیمه ای SoS

نحوه استفاده از خدمات بیمه کمک رسان ایران SOS بیمه تکمیلی اس او اس سوالات بیمه ای SoS
نحوه استفاده از خدمات بیمه کمک رسان ایران SOS سوالات بیمه ای SoS

در چه صورت برای دریافت خدمات مشمول دورۀ انتظار نمی‌شوم؟

در صورتی که سال قبل بیمه‌نامۀ فعالی داشتید که به بیمه‌نامۀ سال جدیدتان متصل شده باشد، و یا اگر در گروه‌های بالای 1000 نفر بیمه شده‌اید، دریافت خدمات برای شما مشمول دورۀ انتظار نمی‌شود.

 

در صورتی که عضو یکی از طرح‌های پوشش بیمه‌ای با پشتیبانی کمک‌ رسان هستم، چطور می‌توانم معرفی‌نامه دریافت کنم؟

بیمه‌شده در مراجعه به مراکز طرف قرارداد کمک‌ رسان، فقط با ارائۀ کارت شناسایی معتبر و دستور پزشک، می‌تواند بدون نیاز به هماهنگی قبلی یا تماس تلفنی، از خدمات کمک‌ رسان اعم از صدور آنلاین معرفی‌نامه بهره‌مند شود.

 

در چه مواردی دریافت معرفی‌نامه نیاز به هماهنگی قبلی با کمک‌رسان دارد؟

پوشش برخی خدمات پزشکی ازجمله جراحی انحراف بینی، جراحی‌های مربوط به چاقی مفرط، جراحی‌های هِرنیِ (فتق) شکمی و نافی، جراحی افتادگی پلک، جراحی انحراف چشم (استرابیسم)، ماموپلاستی و ژینکوماستی نیازمند تأیید پزشک معتمد کمک‌ رسان است.

 

در این موارد پس از هماهنگی با همکاران واحد صدور معرفی‌نامه، مدارک موردنیاز را برای آنان ارسال فرمایید تا نتیجه پس از رویت پزشک در اسرع وقت به اطلاع شما برسد.

در صورت اعلام خطای «برای این قرارداد امکان درخواست معرفی‌نامه وجود ندارد» از سوی کارشناس مرکز درمانی چه‌کار کنم؟

خطای فوق به این معناست که امکان دریافت خدمات موقتاً وجود ندارد. در صورت اعلام این خطا فوراً با همکاران واحد صدور معرفی‌نامه تماس بگیرید.

سوالات بیمه ای SoS

اگر به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کردم و نتوانستم خدمات دریافت کنم چه‌کار کنم؟

اگر به هر دلیلی در مراجعه به مراکز طرف قرارداد نتوانستید خدمات دریافت کنید، فوراً، قبل از ترک مرکز درمانی، با کمک‌رسان تماس بگیرید.

از بیمه اس او اس سوال داری؟ از من بپرس!

بیمه تکمیلی اس او اس سوالات بیمه ای SoS

برای اعضای گروه‌های درمان زیر 1000 نفر استفاده از چه خدماتی مشمول دورۀ انتظار است؟

موارد زیر برای اعضای گروه‌های درمان زیر 1000 نفر مشمول طی دورۀ انتظارند: خدمات مربوط به زایمان، کاتاراکت، استرابیسم، جراحی‌های سینوزیت، لوزه، قلب باز، پولیپ و انحراف بینی، آنژیوپلاستی، بیماری‌های مزمن کلیه، دیسک ستون فقرات، پروستات، واریکوسل، میومکتومی، هیسترکتومی، سیستوسل، رکتوسل و آنتروسل.

 

استفاده از خدمات انتقال با آمبولانس در چه شرایطی برای اعضا رایگان است؟

برای اعضای کمک رسان استفاده از خدمات انتقال با آمبولانس در شرایط اورژانسی رایگان است. این شرایط شامل موارد زیر است:

انتقال عضو از منزل به مرکز درمانی منجر به بستری وی شود.

عضو برای انتقال از منزل به مرکز درمانی دستور پزشک داشته باشد.

عضو برای ترخیص از مرکز درمانی و انتقال به منزل، دستور پزشک مبنی بر انتقال با آمبولانس داشته باشد.

عضو برای انتقال از یک مرکز درمانی به مرکز درمانی دیگر دستور پزشک داشته باشد.

سوالات بیمه ای SoS

 

واحد آمبولانس کمک‌ رسان در چه روزها و ساعاتی آمادۀ خدمت‌رسانی است؟

آمبولانس خصوصی کمک رسان در همۀ روزها و ساعات سال آمادۀ خدمت‌رسانی به اعضای کمک‌ رسان و سایر متقاضیان است.

 

آیا استفاده از خدمات آمبولانس کمک‌ رسان فقط مختص اعضای کمک‌ رسان است؟

خیر. واحد آمبولانس کمک‌ رسان علاوه بر اعضای کمک‌ رسان به سایر متقاضیان نیز خدمات می‌دهد.

 

آیا واحد آمبولانس کمک‌ رسان به آمبولانس ICU یا آمبولانس تیپ 2 هم مجهز است؟

بله. آمبولانس خصوصی کمک‌ رسان به امکانات لازم جهت انتقال بیماران در شرایط ICU نیز مجهز است.

 

هزینۀ انتقال با آمبولانس کمک رسان براساس چه مواردی محاسبه می‌شود؟

هزینۀ انتقال براساس تعرفه‌های مصوب خدمات آمبولانس خصوصی در کشور و بسته به عواملی ازجمله نوع آمبولانس (CCU، ICU، PICU، NICU، جت آمبولانس یا هلیکوپتر)، تعداد و میزان تخصص همیاران پزشکی، مسافت و مدت‌زمان انتقال محاسبه می‌گردد.

 

در چه شرایطی انتقال عضو از منزل به مرکز درمانی حتی در صورت عدم‌ بستری رایگان خواهد بود؟

در شرایطی که تیم پزشکی واحد پزشک در منزل کمک‌ رسان عضو را در منزل یا محل کار ویزیت کنند و دستور انتقال وی به مرکز درمانی را صادر نمایند، عضو حتی در صورت عدم‌ بستری هزینه‌ای نمی‌پردازد.

—————————————————–

آیا انتقال عضو به مرکز درمانی بدون دستور پزشکی مشمول پرداخت هزینه است؟

چنانچه عضو به صلاحدید خویش درخواست انتقال به مرکز درمانی کند، اگر انتقال وی منجر به بستری نشود، هزینۀ انتقال بر مبنای تعرفۀ آزاد بر عهدۀ خود اوست.

نحوه استفاده از خدمات بیمه کمک رسان ایران SOS سوالات بیمه ای SoS
نحوه استفاده از خدمات بیمه کمک رسان ایران SOS

در چه روزها و ساعاتی از هفته می‌توانم به واحد خسارت مراجعۀ حضوری داشته باشم؟

همکاران این واحد در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 تا 16:30 پذیرای اعضا هستند. در روزهای تعطیل رسمی، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از پذیرش حضوری اعضا معذوریم.

 

مبالغ هزینه خسارت درمانی چگونه محاسبه می‌شود؟ چرا کل مبلغی که پرداخت کرده‌ام به من بازگردانده نشده است؟

خسارت‌های درمانی براساس تعرفه‌های مصوب خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی محاسبه و پرداخت می‌گردند.

 

چطور می‌توانم مدارک آزمایشگاهی (پاراکلینیکی) را در پرتال اعضا بارگذاری کنم؟

پس از ورود به پرتال کاربران طرح خانواده به آدرس user.isos.co، از منوی پرتال گزینۀ «درخواست هزینۀ خسارت» را انتخاب و مطابق دستورالعمل اقدام به بارگذاری تصاویر کنید.

 

آیا اعضای طرح خانواده می‌توانند سوابق خسارت خود را مشاهده کنند؟

بله. پس از ورود به پرتال کاربران طرح خانواده به آدرس user.isos.co، از منوی پرتال گزینۀ «خسارت و تصاویر پزشکی» را انتخاب کنید.

 

با مراجعه به مراکز طرف قرارداد، چطور می‌توانم از خدمات طرح خانواده استفاده کنم؟

برای دریافت معرفی‌نامه جهت ارائه به مراکز طرف قرارداد، با شماره تلفن گویای 58371000 تماس بگیرید و گزینۀ «دریافت معرفی‌نامۀ پزشکی» را انتخاب نمایید.

در صورت مراجعه به مراکزی غیر از مراکز طرف قرارداد کمک‌ رسان، چطور اعلام خسارت کنم؟

شما می‌توانید پس از پرداخت هزینه‌های درمانی، با در دست داشتن اصل کلیۀ مدارک به همراه کارت عضویت و کارت ملی به واحد خسارت کمک‌ رسان مراجعه کنید. مبلغ خسارت، پس از بررسی مدارک محاسبه و در اسرع وقت به حساب شما واریز خواهد شد.

برای دریافت خسارت هزینه‌های آزمایشگاهی (پاراکلینیکی) همچنین می‌توانید بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، پس از ورود به پرتال کاربران طرح خانواده به آدرس user.isos.co، از منوی پرتال گزینۀ «درخواست هزینۀ خسارت» را انتخاب و مطابق دستورالعمل اقدام به بارگذاری تصاویر کنید، تا پس از بررسی کارشناسان کمک رسان، هزینه‌های درمانی بصورت آنلاین برای شما پرداخت شود.

 

چطور می‌توانم مدارک پزشکی‌ام را جهت ارائه به بیمه‌های پایه یا تکمیلی دریافت کنم؟

برای دریافت سابقۀ پزشکی اعم از مدارک تشخیص و بستری جهت ارائه به بیمه‌های پایه یا تکمیلی، حتماً قبل از مراجعۀ حضوری به شرکت با شماره تلفن 58371000 تماس بگیرید و پس از شماره‌گیری کلید «خدمات به اعضا»، گزینۀ «صدور معرفی‌نامه» را انتخاب نمایید.

 

سوالات بیمه ای SoS

در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد چطور می‌توانم اعلام خسارت کنم؟

بیمه‌شده در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد، باید پس از تسویه‌حساب، همۀ مدارک بیمارستانی ممهور به مهر بیمارستان را به همراه گواهی پزشک از طریق نمایندۀ بیمۀ خود برای کمک‌ رسان ارسال نماید.

در صورت بستری در مراکز غیر طرف قرارداد مبلغ خسارت چگونه محاسبه خواهد شد؟

در این حالت، مبلغ خسارت برابر با مفاد قرارداد بیمه و تعرفۀ بستری و درمان در بیمارستان‌های طرف قرارداد هم‌رده محاسبه خواهد شد.

در صورت عدم درج حق‌الزحمۀ پزشکان در صورتحساب، این مبلغ نیز براساس مفاد قرارداد با آن مراکز و یا مراکز هم‌رده محاسبه می‌گردد.

آیا خدمات واحد پزشک در منزل کمک‌ رسان (تهران) شبانه‌روزی است؟

بله. شما می‌توانید در همۀ ساعات روز و همۀ روزهای سال برای دریافت خدمات پزشکی و پرستاری با کمک‌ رسان تماس بگیرید.

میانگین مدت‌زمان انتظار برای دریافت خدمات در منزل چقدر است؟

تیم پزشکی کمک‌ رسان ظرف حداکثر 30 دقیقه پس از تماس بیمار به محل اعزام می‌شوند. بدیهی است که زمان انتظار بیمار تابع مسافت و وضعیت ترافیک شهری خواهد بود.

آیا استفاده از خدمات ویزیت پزشک عمومی برای اعضای کمک‌ رسان رایگان است؟

بله. اعضای کمک‌ رسان در صورت نیاز به ویزیت پزشک عمومی در منزل یا محل کار به این خدمات که شامل ویزیت، مشاوره، معاینه و تجویز داروست دسترسی رایگان دارند. هزینۀ خدمات پرستاری و داروهای مصرفی بر عهدۀ عضو خواهد بود.

آیا استفاده از خدمات پرستاری برای اعضای کمک‌ رسان رایگان است؟

خیر. در صورت نیاز به خدمات پرستاری، هزینۀ این خدمات و هزینۀ ایاب و ذهاب تیم اعزامی بر اساس جدول تعرفۀ ویژۀ اعضا در تعهد عضو است

چطور می‌توانم از تعرفه‌های خدمات مطلع شوم؟

برای اطلاع از جدول تعرفۀ خدمات کلیک کنید.

آیا می‌توان حق عضویت طرح خانواده را به‌طور اقساطی پرداخت کرد؟

بله. برای اطلاع از شرایط پرداخت اقساطی می‌توانید با واحد فروش شعبۀ کمک‌ رسان در شهر خود تماس بگیرید.

تذکر: عضو در صورت قسط‌بندی حق عضویت موظف است هر یک از اقساط را در موعد سررسید آن به کمک رسان بپردازد. در غیر این‌صورت، در فاصلۀ 10 روز از انقضای سررسید پرداخت، همۀ اقساط باقیمانده تبدیل به حال شده و عضو باید بلافاصله همۀ آنها را به کمک‌ رسان بپردازد.

 

آیا استفاده از خدمات طرح خانوادۀ کمک‌ رسان مشمول طی دورۀ انتظار است؟

تنها برخی از خدمات این طرح، مشمول طی دورۀ انتظار از زمان عقد قرارداد هستند. خدمات پاراکلینیکی، خدمات جراحی و کلیۀ خدمات مربوط به زایمان، به‌ترتیب مشمول دورۀ انتظار 3 ماهه، 4 ماهه و یک‌ساله هستند. برای دریافت جزئیات بیشتر لطفاً متن قرارداد عضویت را مطالعه فرمایید.

 

آیا همانند اغلب طرح‌های بیمۀ تکمیلی، خدمات طرح درمان خانوادۀ کمک رسان نیز مشمول فرانشیز (سهم بیمه‌شده) است؟

یکی از مزایای طرح درمان خانواده نسبت به طرح‌های درمان تکمیلی این است که عضو فقط بابت استفاده از خدمات آزمایشگاهی فرانشیز می‌پردازد. همۀ خدمات دیگر فاقد فرانشیز هستند.

 

چرا حق عضویت در طرح خانوادۀ کمک‌ رسان بر اساس گروه سنی متقاضی متفاوت است؟

با توجه به افزایش احتمال آسیب‌پذیری در اثر افزایش سن، حق عضویت در طرح خانوادۀ کمک‌ رسان نیز بسته به اساس گروه سنی متقاضی عضویت متفاوت است.

بیمه تکمیلی اس او اس سوالات بیمه ای SoS

چه مدارکی برای عضویت طرح خانواده لازم است؟

مدارک لازم جهت عضویت به شرح ذیل می‌باشد:

  • دو قطعه عکس 3×4
  • فتوکپی صفحات اول و دوم شناسنامه (مشخصات همسر و فرزند) برای هر یک از متقاضیان
  • فتوکپی کارت ملی هر یک از متقاضیان

 

چطور می‌توانم در طرح درمان خانوادۀ کمک‌ رسان عضو شوم؟

برای مشاهدۀ نحوۀ عضویت در طرح خانواده، لطفا به بخش «شرایط عضویت» از صفحۀ «معرفی طرح خانواده» رجوع کنید.

چطور می‌توانم از هزینۀ سالانۀ عضویت در طرح درمان خانواده مطلع شوم؟

شما می‌توانید با استفاده از نوار «محاسبۀ حق عضویت سالانه» در قسمت پایین صفحه‌ی «معرفی طرح خانواده» و انتخاب بازۀ سنی موردنظرتان از مبلغ حق عضویت سالانه در طرح درمان خانواده مطلع شوید.

آیا می‌توانم به‌طور فردی در طرح خانوادۀ کمک‌ رسان عضو شوم؟

بله. شما می‌توانید فارغ از تمایل کارفرمای خود، طی قراردادی شخصی به عضویت طرح خانوادۀ کمک‌ رسان درآیید.

قرارداد عضویت در طرح خانوادۀ کمک‌ رسان تا چه مدت‌زمانی معتبر است؟

قرارداد عضویت در طرح خانوادۀ کمک‌ رسان قراردادی سالانه است و عضو در صورت تمایل به افزایش مدت‌زمان این عضویت باید پس از پایان قرارداد، عضویت خود را به مدت یک سال دیگر «تمدید» کند.

برای تمدید عضویت در طرح خانواده با کجا باید تماس بگیرم؟

شما باید با ورود به پرتال کاربران طرح خانواده شرکت کمک‌ رسان و فعال‌سازی حساب کاربری خود، پس از دریافت اطلاعیۀ تمدید از طریق صفحه‌ی «قراردادها» پرتال، جهت پرداخت مبلغ حق عضویت با شعب کمک‌ رسان در شهر محل سکونت خود تماس بگیرید

در چه شرایطی تمدید قرارداد عضویت مشمول تخفیف می‌شود؟

در صورتی که عضو در سال منتهی به تمدید قرارداد عضویت هیچ‌گونه خسارتی دریافت نکرده یا خسارت قابل‌دریافتی اعلام ننموده باشد، تمدید قرارداد وی مشمول 5% تخفیف حق عضویت می‌شود.

برای تمدید قرارداد عضویت در طرح خانواده چند روز فرصت دارم؟

اعضای طرح خانوادۀ کمک‌ رسان از زمان پایان قرارداد سالانۀ عضویت خود حداکثر 20 روز فرصت دارند نسبت به تمدید عضویت خود اقدام کنند. چنانچه تمدید قرارداد طی مدت‌زمان یادشده صورت نگیرد، تمدید عضویت متقاضی مستلزم عقد قرارداد مجدد و مشمول همۀ محدودیت‌های استفاده از خدمات در قرارداد سال اول خواهد بود.

آیا تمدید عضویت در طرح خانوادۀ کمک‌ رسان مشمول محدودیت سنی است؟

خیر. گرچه عضویت در طرح خانوادۀ کمک‌ رسان برای افراد بالای 65 سال امکان‌پذیر نیست، تمدید عضویت فاقد هرگونه محدودیت سنی است.

آیا در صورت تمایل عضو به فسخ قرارداد عضویت مبلغی به وی باز می‌گردد؟

قرارداد عضویت در طرح خانواده قراردادی 12 ماهه است. در صورت تمایل عضو به فسخ این قرارداد، چنانچه وی در مدت‌زمان اعتبار خسارتی دریافت یا خسارت قابل‌دریافتی اعلام نکرده باشد، حق عضویت او در ماه‌های باقیمانده از قرارداد به وی برگردانده خواهد شد.

از بیمه اس او اس سوال داری؟ از من بپرس!

آیا پوشش طرح درمان خانوادۀ کمک‌ رسان شامل هزینه‌های دندانپزشکی هم می‌شود؟

خیر. در صورت تمایل به استفاده از این پوشش، عضو کمک‌ رسان باید طرح دندانپزشکی خانوادۀ کمک‌ رسان را به‌طور جداگانه خریداری کند.

آیا پوشش دندان پزشکی را می توان جداگانه خرید؟

خیر، طرح تامین هزینه های دندانپزشکی فقط در کنار طرح درمان خانواده ارائه می شود و به تنهایی قابلیت خرید را ندارد.

آیا اعضای کمک‌ رسان در صورت بستری در بیمارستان از کمک‌ رسان غرامت روزانه دریافت می‌کنند؟

بله. در صورت بستری عضو در بیمارستان جهت درمان، کمک‌ رسان به مدت حداکثر 60 روز و روزانه تا سقف 3,000,000 ریال به وی غرامت می‌دهد.

برای اعضای گروه‌های درمان زیر 1000 نفر استفاده از چه خدماتی مشمول دورۀ انتظار است؟

موارد زیر برای اعضای گروه‌های درمان زیر 1000 نفر مشمول طی دورۀ انتظارند: خدمات مربوط به زایمان، کاتاراکت، استرابیسم، جراحی‌های سینوزیت، لوزه، قلب باز، پولیپ و انحراف بینی، آنژیوپلاستی، بیماری‌های مزمن کلیه، دیسک ستون فقرات، پروستات، واریکوسل، میومکتومی، هیسترکتومی، سیستوسل، رکتوسل و آنتروسل.

بیمه تکمیلی اس او اس سوالات بیمه ای SoS

صندوق درمان بیمه اس او اس چیست؟

صندوق درمان قراردادی کاملاً منعطف میان کارفرما (سرمایه‌گذار) و کارکنان یک شرکت (اعضای صندوق) است که کلیۀ شرایط و ضوابط پوشش آن، فارغ از همۀ محظوریت‌ها و محدودیت‌های رایج طرح‌های درمان بیمه‌ای، به‌‌دلخواه و بر مبنای توافقی دوسویه تعیین می‌شود.

چرا شرکت کمک رسان ایران اقدام به راه‌اندازی و مدیریت صندوق‌های درمان کرده است؟

کمک رسان ایران به‌عنوان سازمانی بی‌رقیب در زمینۀ ارائۀ خدمات درمانی و آزمایشگاهی خصوصی در ایران، با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان ادارات، کارخانه‌ها، نهادها و دفاتر کار دولتی و خصوصی از کیفیت پوشش‌های تکمیلی درمان و نیز ارائۀ بدیلی منعطف و به‌صرفه به مدیران این مراکز، امکان استفاده از کلیۀ خدمات این شرکت را در چارچوب صندوق‌های درمان کمک رسان برای کارفرمایان محترم فراهم کرده است.

راه‌اندازی صندوق درمان کمک رسان برای کارفرما چه مزیت‌هایی نسبت به خرید طرح‌های درمان تکمیلی برای کارکنان دارد؟

اگر کارفرمای یک شرکت دولتی یا خصوصی هستید، با راه‌اندازی صندوق درمان کمک رسان می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های سالانه، به کمک مجموعۀ امکانات چرخۀ درمان کمک رسان خدماتی با کیفیت بالاتر در اختیار کارکنان خود قرار دهید و خسارات آنان را براساس تعرفه‌های ترجیحی بازپرداخت کنید؛ از کمک رسان گزارش تحلیلی سالانه دریافت کنید؛ در صورت نیاز، صحت اسناد پزشکی و بیمارستانی عضو را به کمک شبکۀ ارتباطی کمک رسان کنترل کنید؛ و بندهای مربوط به سقف تعهدات در قرارداد را مطابق میل خود تنظیم کنید.

برای اعضای گروه‌های درمان زیر 1000 نفر استفاده از چه خدماتی مشمول دورۀ انتظار است؟

موارد زیر برای اعضای گروه‌های درمان زیر 1000 نفر مشمول طی دورۀ انتظارند: خدمات مربوط به زایمان، کاتاراکت، استرابیسم، جراحی‌های سینوزیت، لوزه، قلب باز، پولیپ و انحراف بینی، آنژیوپلاستی، بیماری‌های مزمن کلیه، دیسک ستون فقرات، پروستات، واریکوسل، میومکتومی، هیسترکتومی، سیستوسل، رکتوسل و آنتروسل.

90 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

راهنمای واتسآپ بیمه SOS
خرید بیمه SOS